fbpx

Forberedelse til jul kan ske på mange forskellige måder. Vi pynter, finder forskellige ting frem og sætter andre væk. Vi tænder måske ekstra stearinlys om aftenen. Jeg elsker hyacinter og andre “juleblomster”, så dem køber jeg en del af.

Men dette opslag skal ikke handle om hvordan vi indretter os derhjemme, men om hvordan vi indretter og forbereder os inde i os selv, i vores krop, vores hjerte og vores hjerne. Hvordan forbereder vi os på fristelser, kommentarer og folks meninger om os og det vi spiser eller ikke spiser. Hvordan kan vi som sukkerafhængige skabe en rolig tid, med alt den kaos, der er omkring os, når vi ikke kan/vil spise? Findes det værktøj eller redskab/måde at være eller gøre på som kan give os en sukkerfri jul?

Denne julekalender kan du betragte som et redskab/ et værktøj. Den er opbygget med henblik på at foreberede dig til jul. Den indeholder på en måde alt, hvad man behøver i december.

Indholdet er endda forsøgt opbygget så man tager det vigtigste først.

Forberedelse af december.

Små kneb, som jeg gennemgår for at ransage mig selv men også for at være sikker på at jeg “er skarp”, de rigtige steder

  • Rengør køleskabet. I denne proces gennemgår jeg alt hvad jeg har derinde. Læser indholdsfortegnelserne. Er der sukker i noget, og kan det blive en fristelse. Alt med sukker kan blive en fristelse for mig, så det meste ryger ud. Kun de ynglingsting min mand har bliver stående. Er der nogen form for sirup, stivelse eller andet så er det ud.
  • Snak med dem tæt på dig om hvilke tanker du gør dig om jul og om fejring af selve julen. Hvis du planlægger at rejse væk, så fortæl dem det.
    100 % ærlighed er af stor værdi, også selv om du tænker at du og de har prøvet dette før. Gør det igen. Hvis du ikke er ærlig overfor de mennesker som er tættest på, så er du ikke ærlig overfor dig selv. Du kan ikke køre dobbeltspil med de tætteste mennesker i dit liv. De mærker det, og bliver forvirrede. Du ved det og bliver træt af dig selv og bliver derved mere udsat og sårbar.
  • Følg denne julekalender så får du de redskaber du behøver.
  • Skriv en taknemmelighedsliste hver dag. Hvad er du taknemmelig for i dit liv ? Hvis du har en afhængighedsproblematik ift. sukker, så har du brug for at lægge afstand til sukkeret. Du har brug for at kunne føle taknemmelighed i forhold til andet rundt omkring dig. At få små glimt af at der findes andet godt her i verden og i dit liv end sukkeret. Måske kan du i korte øjeblikke glemme mad og sukker.
    Få dig måske en taknemmeligheds-buddy, en som du hver aften udveksler 3 ting du har været taknemmelig for i dag. Du er også velkommen til at sende din taknemmelighedsliste til mig på 29479917.Det kræver tid at forberede sig, lad det tage tid, du er på en rejse.

Har du gjort dig tanker om hvordan du kan forberede dig til en sukker og glutenfri jul ?